miercuri, 25 noiembrie 2009

PITIRIAZIS VERSICOLOR - ce este și cum îl tratăm




CE ESTE PITIRIAZISUL VERSICOLR ȘI DIN CE CAUZE APARE ?


Pitiriazisul versicolor este o afecțiune cutanată benignă , frecvent întâlnită , determinată de un fung - PITYROSPORUM ORBICULARE ( MALASSEZIA FURFUR ) , care se găsește în mod obișnuit pe pielea noastră . În anumite condiții , se multiplică pe piele exagerat , uneori fără a identifica o cauză . Căldura , soarele , transpirația excesivă , vremea umedă par să fie ” triggerii ” multiplicării pentru Pityrosporum ! Apare mai frecvent la tineri la vârsta pubertății , când modificările hormonale determină creșterea producției de sebum . Poate apare însă la orice vârstă .

CARE SUNT SIMPTOMELE ?

Pitiriazisul versicolor este ușor diagnosticat de către medicul dermatolog !

Inițial apar niște pete de mici dimensiuni de culoare maronie , mai ales la nivelul pieptului , gâtului și brațelor , dar și pe spate sau abdomen . Apoi petele se înmulțesc și se pot uni , având o ușoară scuamă pe suprafață . Erupția poate fi greu observabilă , de culoare pală , mai ales la persoane cu piele deschisă la culoare . Se evidențiază doar după expunerea la soare , când ariile afectate nu se bronzează !
De obicei nu există alte simptome . Poate apare uneori prurit ( mâncărime) moderat .
Pentru confirmarea diagnosticului se poate efectua un examen micologic , care evidențiază prezența Pityrosporum ! Examenul cu lampa Wood ( o lampă cu ultraviolete ) evidențiază o fluorescență galben – verde .

ESTE INFECȚIOS SAU CONTAGIOS ?

Nu este contagios ! Din motive încă insuficient de clare , Pityrosporum se multiplică mai mult la anumite persoane și poate reapare de mai multe ori în cursul vieții , atunci când întâlnește condiții favorizante !

CARE ESTE TRATAMENTUL PENTRU PITIRIAZIS VERSICOLOR ?

- ȘAMPON CU KETOCONAZOL 2 % sau SELENIU
- CREMĂ ANTIMICOTICĂ
- ANTIFUNGICE – PE CALE GENERALĂ ( COMPRIMATE ) – pot fi recomandate atunci când este afectată suprafață mare de piele

- După tratament , ESTE NEVOIE DE APROXIMATIV 3 – 6 LUNI , până când culoarea pielii revine la normal ! !! ( modificările de pigmentare dispar după ce se reînnoiesc celulele superficiale ale pielii – epidermul ) .

10 comentarii:

  1. hai sa mai dau eu un sfat personal .... dupa un dus caldut , aplicati si frecati foarte usor, toata suparafata pieli afectate cu Sampon Head and sholders Menthol (cel mentolat) ... lasati spuma sa stea pe piele 4-5 minute , dupa care clatiti si repetati procesul ... faceti acest dus 1 data pe zi, sau chiar de doua ori ... si o sa observati diferenta.
    Atentie la hainele pe care le purtati , daca purtati haine elastice de 2 lei ( cum sunt cele de la turci care contin si plastic in ele ) nu o sa rezolvati nimic
    Incercati ermanent sa aveti haine curate de bumbac , si tineti minte ca petele is fac aparatia la caldura , cand pielea nu poate respira cum trebuie ...
    si eu am aceiasi problema

    RăspundeţiȘtergere
  2. va multumesk enorm de mult

    RăspundeţiȘtergere
  3. Un sfat personal . Cand petele sunt rosi adica in sezonul de iarna si nu numai incercati sa Le ungeti cu otet .otet simplu .intr-o saptamana dispar .e cel mai rapid mod prin care dispar. Repet dispar doar petele rosi sau roz .

    RăspundeţiȘtergere
  4. Si eu m-am confruntat cu aceasta boala de piele vreo 4 ani. Prima data mi-au aparut pete pe gat dupa care incepusera sa se extinda pe spate. Initial nu m-am alarmat asa tare pt ca de cand incepea sezonul rece nu se mai cunosteau asa tare.Am facut un control la dermatolog si mi-a recomandat cateva medicamente, crema travogen, tablete nizoral si un gel de dus. Am urmat tratamentul vreo 3 luni si ma bucuram ca in sfarsit reusisem sa scap de acele pete inestetice, insa la o luna dupa ce am terminasem tratamentul au reaparut. Acum o luna am cumparat un sapun Cien cu alge de la Lidl si am fost impresioanata sa vad ca petele incepusera sa-mi dispara. Nu vad alt motiv care sa fi determinat disparitia lor...il recomand. Sper sa aiba aceleasi efecte care le-a avut si la mine.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Si eu m-am confruntat cu aceeasi afectiune si am rezolvat-o in 2 sapt cu o solutie preparata in farmacie care se aplica numai pe pete .

    RăspundeţiȘtergere
  6. Eu folosesc Clotrimazol. L-am luat acum cateva zile si l-am aplicat de cateva ori. Deja petele incep sa se estompeze!

    RăspundeţiȘtergere
  7. În tinereţe am avut şi eu PITIRIAZIS pe abdomen, la sub-braţ şi pe gât adică zonele cu transpiraţie abundentă. (ştiţi şi voi că transpiraţia e sărată). Deasemenea petele se înmulţeau când transpiram sau când făceam baie în mare. Prin 1980 un navigator mi-a adus din Spania o soluţie - ABBOT SELSUN - pe care a folosit-o şi el cu rezultate bune. E un fel de şampon pentru mătreaţă foarte puternic şi urât mirositor. Am urmat instrucţiunile şi după cca 15-20 de zile petele au dispărut definitiv. Nici în ziua de azi nu au mai apărut. Nu ştiu dacă această soluţie se găseşte în farmacii sau dacă se mai numeşte aşa. Este o soluţie foarte puternică, arde şi ustură dacă stai cu ea pe piele mai mult timp decât ce scrie în instrucţiuni. Am încercat să stau de seara până dimineaţa cu soluţia pe mine dar nu am rezistat şi pe la două noaptea am fugit repede şi am făcut duş. Nu afectează pielea în nici-un fel. Dacă găsiti această soluţie (şampon pentru mătreaţă) respectaţi cu stricteţe instrucţiunile. Adevărul este că am exagerat puţin şi am stat cam cu 10-15 până la 30 minute cu soluţia pe mine mai mult decât era scris în instrucţiuni . Cum începe să ardă şi să usture trebuie să faci repede duş şi să te clăteşti bine, bine. Din câte îmi aduc bine aminte tratamentul nu se face în fiecare zi. Baftă !

    RăspundeţiȘtergere